sâmbătă, 2 februarie 2013

"TARE" - SINGURA REVISTA DEDICATA EXCLUSIV GIMNASTICII

TOATE CELE 4 NUMERE "TARE" DE PANA ACUM!
Cand am inceput sa creez acest articol n-am avut in gand decat sa laud munca depusa de niste adevarati sustinatori ai gimnastici!

De foarte mult timp ma gandeam si ma intrebam de ce nu se face si la noi o revista dedicata gimnasticii ,unde sa se scrie despre diverse cluburi de gimnastica din Romania,despre anumite elemente din gimnastica,sa se faca interviuri cu oameni cunoscuti din gimnastica!

De multe ori am cautat pe net despre diverse elemente si nu gaseam foarte multe informatii, chiar si despre codul din gimnastica am cautat insa ceea ce am gasit au fost putine informatii si nu foarte detaliate!

Iata ca cineva ,undeva a pus in pratica aceasta idee si asa am descoperit  ca online exista o revista numita "Tare" dedicata gimnasticii unde se pot gasii informatii pentru pasionatii de gimnastica dar si pentru cei care doar se uita la gimnastica din cand in cand!
Dupa ce am rasfoit revista mi-am dat seama ca numai niste oameni pasionati de gimnastica ,ba chiar indragostiti de acest sport au putut infiinta aceasta revista, o rasfoiam si descopeream ca articolele sunt facute cu pasiune si suflet, nu era articole de "reviste colorate" cum gasesti la toate tarabele de ziare in ziua de azi, nu iti spunea cine cu cine s-a mai cuplat,nu iti dadea detalii intime din viata unor "duduii" care fac orice sa apara la televizor, ci doar iti dadea informatii despre GIMNASTICA!

Eram incantata , chiar fericita, o mana de oameni undeva inca mai fac ceva din pasiune si asta se vede , nu o fac pentru faima, nu o fac pentru bani, si nici pentru ca sunt obligati, ci pur si simplu din dragoste pentru gimnastica!

De aceea m-am gandit sa scriu acest articol, sa ii laud si sa ii aplaud, sa le spun felicitari tuturor celor care au contribuit la aceasta revista.

Am luat interviu Alinei Popa , una dintre colaboratoarele acestei reviste, iar acest interviu vi-l prezint voua mai jos! Imi cer scuze daca nu am luat interviu si celorlati care colaboareaza cu aceasta revista insa pe ea am avut-o in lista mea de prieteni pe Facebook si cum am si sperat a fost foarte draguta cu mine si ii multumesc nemarginit pentru asta!!!

Eu nu mai vreau decat sa adaug ca sunt unul dintre fanii inraiti a acestei reviste si ca o voi urmari indeaproape de fiecare data si voi citi articolele voastre de fiecare data cu placere ! Va felicit pe toti inca o data si aveti toata stima si respectul meu pentru toata munca depusa!

IATA AICI LINKUL DE UNDE PUTEI DESCARCA CEL MAI RECENT NUMAR DIN REVISTA 

VA MULTUMESC MULT CA DE LA O FANA A GIMNASTICII LA FANI AI GIMNASTICII! SI KEEP UP THE GOOD WORK!!! "TAREEE CA MERGE"



1. Cand s-a infiintat revista?

ALINA LILIANA POPA : Revista s-a infiintat in anul de glorie 2010. Decizia s-a luat in august, publicarea in decembrie.

2. De unde a venit aceasta idee a unei reviste dedicate exclusiv gimnasticii?

ALINA LILIANA POPA : Povestea crearii revistei este una foarte amuzanta. Ideea mi-a venit mie ( nota Alina Popa) dupa europenele din 2010, cand B&B au revenit la lot.Cineva a spus pe forumul de gimnastica ca media si parerile fanilor conteaza. Atunci m-a lovit: ce-ar fi daca am face o revista online de gimnastica? Am scris iute-iute un mail catre Fangymnastics, dar nu am primit raspuns. (Ulterior am aflat ca era privita cu suspiciune pe forum, pentru ca se credea ca sunt vreun „spion” de la Federatie.)
In august, cand Didi mic ( nota Diana Bulimar) era la Olimpiada de Tineret din China se discuta pe forum ca are probleme la genunchi si s-ar putea sa nu concureze. Nici acum nu stiu de ce m-a apelat atunci Ama-chan ( nota Amalia Enea) si am inceput sa discutam pe mess. In aceeasi zi i-am zis de ideea mea geniala. Biata Ama-chan era in plina sesiune, dar cand a auzit de revista, nu i-a mai pasat de nimic. Stau si ma gandesc acum, daca nu era Didi mic, nu ar fi existat revista.

3. Cine sunt cei care lucreaza la aceasta revista ( articole,poze,etc)?
CUPRINSUL NUMARULUI 4 DIN REVISTA "TARE"

ALINA LILIANA POPA : Ama-chan – relatia cu cluburile si gimnastele
Eu – tot ce tine de project management si la ultimul numar si designul ( mai putin copertile si cuprinsul)
Irina – design ( cu exceptia numarului 4 al revistei)
Alti fani care au dorit contribuie – Mona, Anna, MihaiP, Sere si multi altii

4.Cu cine ati colaborat de-a lungul timpul (dintre oameni din gimnastica cunoscuti sau chiar si fani) ?

ALINA LILIANA POPA : Am avut cateva colaborari de care suntem mandri: Andreea Raducan, Ramona Micu, Alina Alexoi, Sere Powell, MihaiP.


5. Chiar daca online revista merge foarte bine, nu v-ati gandit sa si tipariti  revista?

ALINA LILIANA POPA : Ne-am gandit, dar e foarte scump. Foarte foarte scump.

6. Aveti si cititori din afara Romaniei? Cam din tari cu aproximatie?

ALINA LILIANA POPA : Da, avem, din Canada, Statele Unite, Franta, Spania, UK.

7. Sper ca nu ma insel dar am auzit ca ati primit felicitari si de la oamenii cunoscuti din gimnastica.....Cine v-a apreciat munca?

ALINA LILIANA POPA : Da, au fost cateva mari gimnaste si antrenoare care ne-au apreciat munca: Andreea Raducan, Ramona Micu, Maria Olaru, Daniela Silivas si multi multi antrenori de la cluburi.

8. Cel mai lung articol de pana acum....si cat v-a luat sa-l realizati?

ALINA LILIANA POPA : Cred ca cel mai lung este cel din numarul 2 cu gimnastele de la Deva. Dar a fost foarte haios. Nu ne-a luat mult sa realizam. Am trimis intrebarile si am primit raspunsurile. Foarte frumos si eficient.

9. Stiu ca nu e frumos sa intreb dar asa in mare puteti sa ne spuneti despre articolele viitoare? La ce sa ne asteptam din urmatorul numar al revistei?

ALINA LILIANA POPA : Hmmm.. tot ce putem sa spunem este interviuri si prezentari cluburi.
 
10. Cu cine v-ati dori sa colaborati pe viitor ? Sau cui ati dori sa-i luati pe viitor un interviu?

ALINA LILIANA POPA : In acest moment vreau interviuri cu: B&B , Didi mic, Larisa, Pitic, Dana Andrei, Anca Grigoras, Adrian Stoica, Lucian Sandu, Octavian Morariu.

11. De unde numele revistei "TARE"? Cine a venit cu ideea acestei denumiri?

ALINA LILIANA POPA : Nasicul este Mihai Parvulescu. Ne tot invarteam in jurul numelui si nu ne venea decat in engleza. Si intr-o zi i-am scris un mail lui Mihai si i-am explicat ca nu se poate sa fie un nume in engleza. Daca aude dna Bitang de ea si ne ia de urechi pentru ca nu are un titlu in romana? E un gand infricosator. Asa ca Mihai ne-a sugerat TARE, pentru ca este incurajarea specifica pentru gimnastii romani.

12. Numai pasiunea pentru gimnastica ar naste o revista atat de interesanta si frumoasa dar ati mai lucrat intr-o redactie de stiri sau la vreo revista? Sau poate cine stie unul dintre voi are studii in Jurnalism?

ALINA LILIANA POPA : Nici una dintre noi nu are studii in jurnalism. Eu am facut administratie publica, Ama-chan farmacie. Este foarte adevarat ca lucrez in online si ca job-ul meu necesita ceva cunostinte tipice de comunicare. Dar atat si nimic mai mult.

13. Ce reprezinta pentru voi aceasta revista? V-ati gandit la ea ca si la o posibila afacere? Sau doar simpla pasiune v-a facut sa continuati de fiecare data ? ( nu ma intelegeti gresit.....imi dau seama ca e pasiune doar ca din pasiune se pot naste si mari afaceri...) 

ALINA LILIANA POPA : Revista asta este pentru mine doar un mijloc pentru a-mi atinge scopul pe care mi l-am fixat si anume acela de a scoate gimnastica romaneasca din evul mediu in care se afla. Sa fim seriosi! Faptul ca exista cateva cluburi pe FB nu inseamna mai nimic. Gimnastica romaneasca este inchisa, inapoiata sau cum ar spune bunicii mei: Vai de steaua ei!
Normal ca eu personal m-am gandit si la o afacere, dar nu doar noi doua si in nici un caz acum. Si nu o afacere pentru noi doua, ci o afacere pentru gimnastica romaneasca. Pentru asta e nevoie de multa rabdare. Mai intai sa schimbam ceva in sistem, sa facem niste pasi inainte si apoi sa discutam de afaceri, bani si alte chestii. Sa vorbesti de o afacere cu revista de gimnastica in acest moment e ca si cum ai vrea sa iei un om de la 1400 si sa-l aduci direct in epoca digitala si sa ai pretentia sa se adapteze imediat. Imposibil.

 14. Caracterizati gimnastica asa cum o vedeti voi......

ALINA LILIANA POPA : Nu stiu daca te referi la gimnastica in general sau la cea romaneasca in particular. La moment gimnastica, in general vorbind, este una acrobatica si nu artistica. Si-a pierdut mult din farmec. Gimnastica romaneasca e ca un tren tras de o locomotiva pe carbuni. Incearca, dar nu reuseste sa intreaca locomotivele diesel.

15. Cum vi s-au parut J.O. de la Londra si cum vi s-a parut anul ce a trecut din punct de vedere al gimnasticii ?

ALINA LILIANA POPA : Anul in sine nu a fost rau deloc. Europenele si patrulaterul de gimnastica au fost evenimente care m-au uns pe suflet, iar Olimpiada ... m-am simtit ca un copil caruia i-ai fluturat o bomboana pe sub ochi si apoi i-ai spus ca nu are voie sa o manance. In acelasi timp a fost ca si cand Jocurile Olimpice au fost o ceremonie in care s-a ingropat artisticul. Trist.

16. Cateva cuvinte despre cum s-au prezentat gimnastele romance la J.O. 2012 .........Dar despre americance?

ALINA LILIANA POPA : Fetele noastre s-au prezentat bine. Se putea si mai bine, evident. Americancele au facut tot ce trebuia pentru a castiga. Au jucat conform codului si au castigat.

17. Finala la barna de la olimpiada? Dar cea la sol? 

ALINA LILIANA POPA : S-au spus atat de multe despre cele doua finale incat orice cuvant pare in plus. E pacat ca nu au castigat gimnaste cu adevarat artistice.

18. Cum vi se pare ca se prezinta acum gimnastica romaneasca dupa retragerea Catalinei Ponor, a Sandrei Izbasa, dar si a Dianei Chelaru, Ameliei Racea?
                      
ALINA LILIANA POPA : Eu inca mai sper ca Sandra sa mai stea. Si ea si Cata mai aveau forta sa ramana. Cand vezi ca mai sunt 3 gimnaste senioare in toata tara, incepi sa iti pui intrebari. Din pacate ne punem doar noi fanii intrebari. Pe antrenorii de la cluburi, pe federatie  nu-i intereseaza. Stau cu mainile in san si asteapta sa pice para malaiata.

19. Am vazut in numarul acesta un articol despre gimnastica ritmica , dar si in alte numere am vazut articole despre cluburile de gimnastica, cum vi s-au parut aceste cluburi? Mai sunt inca copii pentru viitorul gimnasticii romanesti? Multi, putini ? 

ALINA LILIANA POPA : Adevarul adevarat este ca gimnastica nu mai este o moda. Copiii din ziua de azi practica sporturi care sunt la moda. Majoritatea celor care fac gimnastica provin din familii mai sarmane. Pentru acestia gimnastica reprezinta un mod de a socializa, de a scapa temporar de problemele de acasa, un refugiu. Daca fac gimnastica pot merge in cantonamente, sa participe la competitii, sa castige medalii. Daca sunt norocosi, talentati pot ajunge la lot. Pe de alta parte ce fel de gimnasti vor fi acesti copii care cresc cu o alimentatie precara, fara vitamine, fara atentie?
Intrebarea nu este daca sunt copii in gimnastica, ci care este calitatea ( ma refer la fizic) gimnastilor care vin din urma. Gimnastii fragili nu mai fac fata cerintelor. Cum lucrurile nu se vor schimba prea curand, viitorul nu arata bine. In plus, antrenorii o tin cu gimnastele slabe si nu se adapteaza cerintelor: e nevoie acum de gimnaste puternice, nu de spiridusi. Spiridusii nu pot face elementele pe care le vedem la americance, de exemplu. Copii din familiile de mijloc sau instarite nu vor face decat rareori gimnastica si numai in conditiile impuse de parinti. Si aici intram intr-o alta disputa.

20. Sportul e in colaps ? Ce parere aveti?

ALINA LILIANA POPA : In tara asta totul este in colaps. Nu poti face sport, daca acesta nu e promovat inca din scoala, iar parintii nu vad beneficiile acestuia. Nu poti avea o cariera in vata, daca in scoala nu se promoveaza invatatul modern, iar parintii nu se implica Si asa mai departe. Atata vreme cat statul nu are nevoie decat de oameni de la care sa ia voturi si bani si nu pune accentul pe calitatea acestora, totul va fi in ce in ce mai rau. Sportul inclusiv.


21. Daca ati avea puterea sa faceti ceva ce ati schimba? Sau ce imbunatatiri ati aduce gimnasticii si nu numai? 

ALINA LILIANA POPA : Ooooh, idei fara numar. Din pacate e ca si cum ai predica in desert. Sau si mai grav iti spui ideile, lumea aplauda si merge mai departe pe acelasi sistem. Daca a mers pana acum, de ce sa schimbi ceva?

22. Descentralizare sau nu? Modelul american? S-a vorbit mult timp despre asta....credeti ca ar merge si la noi?

ALINA LILIANA POPA : Nu stiu ce sa spun. Degeaba imi dau eu cu parerea. Adevarul este ca nu lucrez in actualul sistem, nu stiu ce inseamna sa fii antrenor. Sunt doar un privitor de pe margine. Degeaba as putea sa o solutie punctuala, daca nu am imaginea de ansamblu.

23. Elemente artistice mai multe sau elemente tehnice mai multe? Ce ati vrea sa vedeti in exercitiile gimnastelor?

ALINA LILIANA POPA : Vreau sa vad gimnastica din anii 80. Aia se numea cu adevarat gimnastica artistica. Atunci aveai totul: elemente artistice, elemente tehnice.

24. Ce parere aveti despre gimnastica masculina romaneasca?

ALINA LILIANA  POPA : Recunosc ca nu prea urmaresc gimnastica masculina. Eu am crescut cu Nadia si Daniela Silivas. Mi-e greu sa le tradez.

25. Ce parere aveti despre ce s-a intamplat la Londra cu baietii nostri? 

ALINA LILIANA POPA : Parerea mea este ca nu au fost sufient de bine pregatiti. Alta explicatie nu am. 



Multumesc inca o data Alina Popa pentru interviu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu